Ознаке

Из албума ЗАВЕТИНА. снимљено током лета 2013. Резиденција 23)

Из албума ЗАВЕТИНА. снимљено током лета 2013. Резиденција 23)

Кад човек дочека дубоку старост, детињство

у сећањима добија изглед трулих мушмула.

Томе се надај млади човече.

Штала за гојне краве у очевом дворишту

наличила је каквом турском хану. Са тремом

изграђеним дуж читаве зграде, доксатима са којих висе

обешене саксије, каткад са засађеним петунијама,

каткад са патуљастим мушкатлима.

Доксат је оцу, пред вратима ковачнице,

која се налазила такође под истим кровом

неком приликом послужио за вешање домаћих кучића.

Равно десет недужних животиња обесио је о штрањку.

Преживео је само један млади куцов кога сам

пригрлио у наручје и за којим сам тако силно плакао

да се отац сажалио.

Гледао сам тад и једног од пастува у штали

кад се из обести ритнуо задњим копитима

и њима ударио о плафон штале, остављајући печате

потковица на плафону.

Раних шесдесетих година, у току лета

кад се ниси умео одбранити од напасти мува

у штали и кад се краве празне сипајући

крављу балегу под себе на под штале,

тај измет округао налик цветовима сунцокрета

отац би босоног подбочивши се о тело краве

које су узгред буди речено крстили именима женске чељади

из куће, као да притиска гас на папучици

наизменично притискао и попуштао стопало;

шљапкајући по крављем измету. Та слика се заглавила

у мом сећању.

Током студија гледао сам филм Бернарда Бертолучија

ХХ век. Велики уметник је главном јунаку такође

доделио сличну улогу да се понаша са крављом балегом

попут мог оца.

Тако је код мене још у раном детињству

а код Бертолучија у зрелом стваралачком добу,

ХХ век сведен на једну те исту слику.

=====Из рукописа који није застарео „Брегунице“  (Архива ЗАВЕТИНА)

Advertisements